Persian Basic Course • Lesson 21

Här finns en inläsning av lektionen. Observera dock att texten inte läses upp exakt som den är skriven, utan att uppläsningen innehåller ett antal avvikelser som är av talspråklig karaktär.





pas dádan att lämna tillbaka
pas midaham jag lämnar tillbaka
dars pas dádan att recitera en lektion
so'ál fråga
so'ál kardan att ställa en fråga
so'ál mikonam jag ställer en fråga
javáb svar
javáb dádan att svara
javáb midaham jag svarar
neveštan att skriva
minevisam jag skriver
tamrin kardan att öva, att träna
tamrin mikonam jag övar, tränar
adad ett tal, en siffra
a'adád siffror, tal
tá till, ända till, fram till
fahmidan att förstå
mifahmam jag förstår
tarjome översättning
tarjome kardan att översätta
tarjome mikonam jag översätter
kalame ord
bár gång
tekrár kardan att upprepa, att repetera
tekrar mikonam jag upprepar, repeterar
taklif läxa
neveštani skriftlig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar